Saturday, December 14

Tak usah bicara tuah engkau.

Tak usah bicara tuah engkau.
Punya keluarga bahagia, punya ibu, punya ayah, 
Ada yang tiada keluarga, langsung!
Ada yang tiada kakak abang, langsung!

Tak usah bicara tuah engkau.
Punya wang tidak boleh dikira, boleh beli segala, 
Ada yang tiada wang, langsung!

Tidak usah bicara tuah engkau.
Punya cinta hati.
Ada yang tiada cinta hati, langsung. Putus. Berkecai.

Dunia ini bervariasi, kasih.
Kehidupan itu semacam makna, cinta.
Manusia bermacam cerita.
HORMAT itu lebih bermakna.
~Ummi



**ini pernah ada dalam status FB aku.
**ada beberapa yang like
**ada juga beberapa yang share
**ada juga beberapa baca tapi buat-buat tak baca
**aku letak nama sebab itu hasil otak aku
**kadang-kadang ada jugayang tak letak nama tapi hasilnya dari dalam otak juga
**untuk hidupkan blog ni, aku tulis benda-benda macam ni je
**aku tak kisah ada orang baca ke tidak

***bahasa aku agak kasar akhir-akhir ini
***banyak berbicara dengan lelaki, memang kena kasar, mana boleh lembut-lembut...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive