Tuesday, September 21

sambungan...

Cerita 2

Malu pulak i nak cerita u...hehehe...

Actually, masa raya hari tu, my cousin nak kenalkan i dengan kawan dia. I tak tahu pun tau dia nak kenalkan. Masa kawan dia datang rumah i masa open house hari tu, i x make up pun. I memang mess la. Biasala kan, xde maid. I je la yang handle chore and those makanan and menu hari raya. Penat tau. So i ignore je la sape yang datang rumah. I jz prepare makanan and let it be... serve la diri sendiri.

My cousin ni pun satu tau..buat i malu je. Lepas kawan dia balik baru dia bagitahu kawan tu datang nak tengok i. Benci tau. I punye la mess. Muka pun cam entah apa2. My cousin cakap ok je. Muka fresh and tanpa make up lagi bagus. X payah nak sorok2 muka bawah make up. Betul jugak! Tapi kan..i perasan jugak kat kawan dia tu masa i hidang air. Hehe..dia cool je. Dia senyum kat i and say thank you. Tapi, bodohnya i..xde sense langsung yang dia tu nak datang tgk i. Alaa..mana i tahu. Semua yang datang nak beraya je kan..Ni my cousin punye pasal la.. sekarang kawan tu dah further study kat oversea dah.. sedih tau. Pergi macam tu je. Entah apa la yang dia fikir tentang i. Mesti dia fikir minah ni x respect tetamu. Ye la..masa tu mcm mane i nak serve and layan suma. Penat tau. Makanan, dish wash..semuanya i yang buat. X sempat nak layan semua. I juz senyum je kat semua. Tu pun dah kira ok tau!

I nak cari dia kat FB pun i tak tahu emel dia. Nama pun kenal nama panggilan je. Entah nama betul ke tak. My cousin tu jz keep teasing me je. Bukan nak tolong. I nak tanya dia takut dia cakap i ni nak menggatal. I bukan desperate tapi..aaahhh....Macam mane ni?..tapi bukan sebab i gatal and syok kat dia tau tapi..u know..orang nak kenal kita, so kita pun mesti la nak kenal dia jugak kan!..hehehe..x salah kan! Arrgghhh...dilemma betul.

Cerita 3

Saya xde cerita yang best sangat sepanjang ramadhan hari tu. Raya pun macam biasa je. Ramadhan ni saya banyak habiskan masa kat masjid. Iktikaf, qiamullai..kawan2 kata saya dah berubah. Tapi saya biasa2 je sebenarnya. Saje nak ambik mood bulan puasa. Suasana dekat masjid pun lain kalau bulan puasa. Masjid macam dah jadi rumah kedua. Bak kata ustaz, xpe stay kat masjid sepanjang ramadhan ni. Berzikir pun dah cukup kalau x nak buat ibadat lain cam solat hajat, solat sunat. Yang penting stay kat masjid. Kan bulan puasa ni bayanyak pahalanya. Pahala berganda-ganda. Pahala yang sunat pun akan jadi pahala wajib. Kan??

Tu je la cerita saya. Biasa2 je...tapi saya boleh rase kenikmatan ramadhan tahun ni. Walaupun sambutan hari raya tak meriah sgt sebab family member masing2 dah berkeluarga dan masing2 ada komitmen. Tapi saya tak kisah asalkan saya dapat beraya dengan ibu saya. Sangat sedih bila ramadhan pergi. Semoga dapat berjumpa dengan ramadhan yang akan datang.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive