Monday, May 24

....

Akhir-akhir ini, otak aku bekerja dengan kuat sekali.

Dengan menulis benda-benda begini kat blog yang tak berapa nak hidup dah akhir-akhir ni, aku rasa semacam je…mahu ke terus berblog?

Haish~sigh

Berfikir what I’m gonna be next. Kalau diperhatikan dengan situasi sekarang…arghh..malaslah nak cakap. Tak tahu nak cakap apa.

Ok..leave it!

Aku hanya mahu berkhidmat dan berbakti kepada orang tua sahaja sekarang. Memang itu tugas aku sebelum menjadi isteri orang…kan?

Hanya orang yang mempunya akal fikiran yang waras yang boleh berfikir. Betul ke statement aku ni??

Kurangnya ajaran agama boleh merosak dan melumpuhkan segala-galanya…?

kalau agama dibuat main-main, macam mana?

Fikiran orang bijak pandai mengatakan bahawa kita adalah apa yang kita fikirkan.

Aku mencari-cari idea di sini.

Ya Allah, tolonglah aku. aku harus lulus. Rahasia itu hanya engkau yang tahu~dialog cerita apa entah!

Apa aku merepek ni ??

Fine..leave it!

Kelihatan kurangnya motivasi dan semangat juang dalam diri akhir-akhir ni…aku tatapkan ini untuk tatapan kalian. Full stop!

Ivanka Trump :

1. Being female in man’s world

2. Speak up! Ask for advice (others experience)

3. Gaining experience

4. Look for angel investors

5. Finding funding

6. Marketing on a budget

Ini business punya dowh!

Donald Trump :

“We win in our lives by having a champion’s view of each moment”

1. Finding inspiration

2. Going against the tide

3. Keep going

4. Have a mentor

5. Think about challenges (think in positive way)

ü Find you passion

ü Be tenacious

ü Don’t fear risk

ü Revenge can be good

p/s : mencari tesis...ouch!

No comments:

Post a Comment

Blog Archive